Na początek kilka słów dlaczego warto mieć konto na LinkedIn i tym samym dołączyć do największej społeczności zrzeszającej specjalistów / profesjonalistów m.in. z takich grup zawodowych jak branża IT (programiści, graficy, informatycy itd.), marketingowcy, specjaliści ds. sprzedaży, menadżerowie.
Profesjonalne konto na LinkedIn to wartość dodana do naszych dokumentów rekrutacyjnych, pod warunkiem że rekruter / pracodawca odwiedzi nasz profil. Konto na LinkedIn bez wątpienia to nowe możliwości (m.in. dostęp do profesjonalnej wiedzy, e-learning), nowe znajomości, dostęp do większej ilości ofert pracy.
Platforma społecznościowa (większość opcji jest bezpłatna) która daje nam możliwość zaprezentowania naszej osoby (wykształcenia, doświadczenia zawodowego, umiejętności zawodowych) w sposób profesjonalny i wiarygodny potencjalnym pracodawcom.
LinkedIn skupia blisko pół miliarda osób, z którymi serwis dzieli się ważnymi informacjami.
Za pomocą serwisu pracodawca / rekruter w szybki sposób może wyszukać i dotrzeć do profili najlepszych specjalistów i podjąć próbę kontaktu. Na portalu istnieje możliwość publikacji ofert pracy.
Podsumowując, głównym założeniem serwisu LinkedIn jest tworzenie kontaktów zawodowych i biznesowych a także przekazywanie wiedzy (platforma edukacyjna).
Motto serwisu: "Osiągnij sukces w życiu zawodowym"
Chcesz być postrzegana /ny jako profesjonalista wygląd profilu na LinkedIn ma być tego odzwierciedleniem.
Poniżej kilka wskazówek co należy zrobić, aby wyróżnić się w serwisie.
Nazwa stanowiska pracy (obecnej lub poprzedniej). Nagłówek możemy edytować i dodać bardziej szczegółowy opis zadań jakie wykonujesz w pracy, branży która Ciebie interesuje. Ciekawy nagłówek może zachęcić potencjalnego pracodawcę do odwiedzenia Twojego profilu.
Wystarczy że fotografia zawiera widoczną twarz i prezentuje nas korzystnie. Zdjęcie musi być dobrej jakości, najlepiej w otoczeniu neutralnym bądź biznesowym. Brak zdjęcia, oznacza zdecydowanie mniejszą ilość zaproszeń do grona kontaktów.
Dodaj zdjęcie w tle, odpowiednio dobrana fotografia bądź obrazek zwróci uwagę innych osób. Za tło może posłużyć zdjęcie biura firmy w której pracujesz, fotografia narzędzi twojej pracy lub zaprojektowane przez Ciebie grafika. Rekomendowany rozmiar grafiki to 1584 x 396 pikseli.
Edytuj / spersonalizuj swój adres URL do profilu, zalecana forma to imię i nazwisko (serwis automatycznie buduje adres URL do Twojego profilu z ciągu losowych znaków, taki adres jest rozbudowany i nie wygląda dobrze).
Najlepiej jak adres do Twojego profilu będzie miał formę: www.linkedin.com/in/imie-nazwisko lub www.linkedin.com/in/imienazwisko
Aby być bardziej widocznym, używaj słów kluczowych w sekcjach takich jak nagłówek, podsumowanie, doświadczenie, umiejętności. Wówczas będziesz miał większe szanse że potencjalny pracodawca / rekruter odnajdzie twój profil.
Opisz czym się zajmujesz albo czym chciałbyś / chciałabyś się zajmować, jaka ścieżka zawodowa Ciebie interesuje w najbliższej przyszłości. To dobre miejsce na zamieszczenie podsumowania dotychczasowej Twojej pracy, sukcesów zawodowych, a także informacji że np. chcemy się przebranżowić.
Stanowisko, miejsce pracy, ramy czasowe wykonywania zawody, w kilku zdaniach opisz jakie zadania wykonujesz / wykonywałeś, pamiętaj o użyciu (ważnych dla wyszukiwania) słów kluczowych.
W sekcji wykształcenie powinna znaleźć się informacja o ukończonych studiach, warto wspomnieć o temacie pracy inżynierskiej / magisterskiej. To istotna informacja dla rekrutera w jakim obszarze się rozwijaliśmy.
Jeżeli masz ukończone wartościowe kursy, certyfikaty zgodne z Twoją drogą zawodową, być może udzielasz się w wolontariacie warto o tym napisać.
Sekcja w której możesz wymienić swoje wszystkie wartościowe umiejętności, te zdobyte zawodowo, ale także te nabyte poza miejscem pracy. W pierwszej kolejności wymień te najbardziej istotne.
Z ofert pracy dowiesz się jakich umiejętności obsługi narzędzi wymaga pracodawca, naucz się ich obsługi (samodzielnie, lub skorzystaj ze szkoleń) i dodaj je do profilu.
Poproś współpracowników (obecnych lub byłych) o wystawienie rekomendacji. Rekomendacje zwiększają naszą wiarygodność w oczach rekrutera.
Wyszukaj dopasowane do Twojego profilu zawodowego grupy branżowe i dołącz do nich. Udzielaj się w merytorycznych dyskusjach. Systematycznie uaktualniaj profil na LinkedIn, aby prezentował wszystkie Twoje umiejętności i doświadczenie, dzięki czemu otrzymasz więcej dopasowanych ofert pracy.
2020-02-03
MPrzydaje się szczególnie jak szukasz pracy w krajach anglojęzycznych w których Resume (CV) jest bez foto, dajesz link i lepiej to wygląda.
2020-01-26
BartekPotwierdzam, regularnie odświeżany profil + dobre zdjęcie to większa ilość zapytań od różnej maści Headhunterów. Jak szukasz pracy to może być atut, w innym przypadku to zawracanie głowy.