data publikacji: 2020.02.10
Prezentacje multimedialne mogę m.in służyć:
Prezentację multimedialną możesz przygotować w jednym z tych programów:
Według Cliffa Atkinsona (cenionego autora potężnych prezentacji) prezentacja powinna powstawać w trzystopniowym procesie:
Przed rozpoczęciem opracowywania scenariusza prezentacji, należy odsunąć wszystko na bok co jest związane z projektowaniem, zapomnieć o kolorach, czcionce, przejściach pomiędzy slajdami. Natomiast pracę należy zacząć od spisania narracji, tym samym określając główny cel do osiągnięcia.
Tylko przemyślany scenariusz, w kolejnym kroku opracowany w jednym z programów do tworzenia prezentacji, pozwoli opowiedzieć historię która może zaciekawić, zaskoczyć i zadziwić odbiorców.
O genialnym scenariuszu prezentacji możemy mówić gdy wszystkie elementy wspólne prezentacji są przemyślane i dopracowane.
Nagłówek
Nagłówek powinien być krótki, treściwy z mocnym przekazem. Łatwy do zapamiętania. Długość nie powinna przekraczać 140 znaków. Nagłówek prezentacji powinien przypominać nagłówek dobrej gazety.
W "Sztuce Prezentacji" Carmine Gallo dowiemy się, że dobrym wzorem do naśladowania w tworzeniu mocnych nagłówków jest amerykański dziennik "USA Today".
Przykłady zaczerpnięte z "USA Today":
Zaangażowanie emocjonalne mówcy.
Mówca powinien w pełni przykuć uwagę słuchaczy omawianym zagadnieniem, aby tego dokonać musi przenieść na widza swój entuzjazm i energię.
Przed wystąpieniem warto poćwiczyć swoje zaangażowanie, napisz swoje wystąpienia tak, aby to pokazać: "Jestem zachwycony tym produktem (tą usługą / tą aplikacją), ponieważ [...]". Taka lub inna deklaracja emocjonalnego zaangażowania, powinna pojawić się podczas każdej dobrej prezentacji.
Trzy najważniejsze informacje.
Zapisz trzy najważniejsze rzeczy które chcesz przekazać swoim odbiorcom. Dlaczego tylko trzy, bowiem tyle informacji jest w stanie dobrze dobrze zapamiętać większość ludzi. Każda z tych trzech głównych informacji powinna być szerzej omówiona podczas wystąpienia.
Porównania i metafory.
W prezentacji można użyć pewnego rodzaju metafor i analogii. Specjaliści od sprzedaży chętnie wykorzystują metafory sportowe.
Przykład bardzo znanej metafory reklamującej napój energetycznego:
Zastosowanie analogii w prezentacji pozwala zrozumieć nowe i trudne zagadnienia, upraszczając je. Po przez trafną analogię wykładowca szybciej dostarcza nowych informacji i pozwala głębiej zrozumieć temat.
Obraz.
Obraz zawsze jest lepszy od tekstu, jak masz możliwość wyboru między jednym a drugim, zawsze stawiaj na grafikę. Postaw na minimalizm, grafika na slajdach powinna być prosta, zorientowana na efekt wizualny.
Przykładowo musisz zaprezentować nowy telefon z dwurdzeniowym procesorem który obsługuje cztery wątki. Jak przekażesz tę informację, żeby widz który nie rozumie technicznych zagadnień, zrozumiał dlaczego wybór tego telefonu jest bardzo dobrym krokiem?
Przygotuj grafikę i mowę do slajdu. Najważniejsze to nie zanudzać, można wpleść w pokaz jakąś zabawną historię, żeby zagrać na emocjach widza.
Mowę opisująca zalety mocnego procesora w telefonie:
Wyobraź sobie że jesteś w Barcelonie, zwiedzasz miasto korzystając z nawigacji online 1 w telefonie, dodatkowo słuchasz muzyki 2 ze swojego telefonu, w tym samym czasie robisz zdjęcia i filmy 3 również tym samym telefonem, dodatkowo dzielisz się pięknymi widokami ze znajomymi za pomocą aplikacji na telefonie 4.
A twój telefon nawet przez chwilę nie zwalnia, wszystkie aplikacje działają bardzo płynnie to zasługa nowego szybkiego procesora, który ma dwa rdzenie. Te dwa rdzenie procesora są jak dwa mózgi, to dzięki nim, ten telefon jest tak dobry.
Opinie i rekomendacje.
Zaprezentowanie opinii i rekomendacji osób które korzystały z produktów bądź usług to ważny element każdej sprzedaży (o ile temat prezentacji dotyczy sprzedaży).
Rekwizyty.
Na prezentację przynieś "rekwizyty" np. produkt, który słuchacze będą mogli obejrzeć i dotknąć.
data publikacji: 2020.02.06
Planowanie kariery [BLOG]
data publikacji: 2020.02.03
Rower czy hulajnoga [BLOG]
data publikacji: 2020.01.27
Czas na urlop [BLOG]